Mental Fitness Studio
  home    Wanderlee Magyarország Kft. rólunk aktuális kapcsolat
Banner

Tai Chi

A Taj ji-t húsz éve tanulom és tizenkét éve tanítom is. A csoportokon közös gyakorlás folyik kezdő és haladó szinten. Fókuszban a 37 elemből álló Jang-stílusú Chang-Man-ch'ing forma áll.

- Éva, Taj ji oktató, a Mental Fitness Taj ji óráinak vezetője. 

 

Mi a Taj Ji lényege és hatása?

A lassú, lágy, finoman megformált, hullámszerű mozdulatok méltóságteljes nyugalmat és harmóniát sugároznak magukból - ez a harmónia ül ki a gyakorlatot végző arcára, ez költözik a tekintetébe is. - A taj ji bármikor elkezdhető, és alighogy elkezdi valaki, szinte azonnal érződik a hatása is: először az illető testét, majd a lelkét is „rendezi''.

 

Nem könnyű megfogalmazni e mozgásforma lényegét, de sokat elárul, hogy nevezik a ,,harmóniában létezés művészetének is''. Az alapgyakorlatok elsajátítása után mondhatnánk, hogy minden ember a saját taj ji-ját kezdi formálni, hiszen a legfontosabb eleme éppen az, hogyan kerül valaki valódi, élő kapcsolatba saját legbensőbb énjével, hogyan találja meg saját egyensúlyát, testi nyugalmát, lelki békéjét. A nyugati civilizációban felnőtt embernek nem egyértelmű test-lélek-tudat hármas egysége: mi ezt valamikor a gyerekkorunkban elvesztjük, annál nagyobb érték, ha a taj ji gyakorlása közben rátalálunk erre a belső harmóniára.

 

A kedvező változás először a testen jelentkezik: a lassú mozgás, a mély légzés, az energiafeltöltődés során, a gyakorlás által gyógyulnak a diszharmóniák, egyenes testtartás, gömbölyű izomformák alakulnak ki, a görcsös izmok ellazulnak, az egyensúlyérzék erősödik. Nyugodtabb, harmonikusabb mozgás alakul ki: a lassabb, átélt mozdulatsorok segítenek levetkőzni az évek során rárakódott sémákat, indulati töltéseket, amelyek az izmokba voltak kódolva. Mozgásszervi panaszok, gerincbántalmak (gerincsérv, discopatia, nyak- és derékfájdalmak, csípőproblémák) esetén is látványos javulást hoz.

 

Nemcsak a test, hanem a lélek is gyógyul: a gyakorlatok olyan fokú koncentrációt igényelnek, ami szinte elmossa a napi stresszt, a fejfájást, sőt oldja a régebbi fóbiákat, szorongásokat, görcsöket is. A résztvevő közvetlenebb, derűsebb, toleránsabb, szabadabb lesz.